danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

5 steg

Publicerad 2014-01-09 10:04:14 i Allmänt,

Yeeeeesssss!!!
Vissa saker kan jag bli sådär barnsligt mäktigt stolt över mig själv:)
En sån sak är när jag ordnar med praktiska saker och det blir riktigt bra:)
Tidig december gjorde jag upp en plan för min bil, arbetsnamn :
 5 stegsraketen:)
Nu är den klar:)
Följande är slutfört:
Det handlar alltså om min kära bil
Passaten:

Bytt vindruta
Tvättad
Besiktigad
Verkstad
Ombesiktigad

Såhär 9000kr fattigare så känns det ändå sådär sjukt bra
Jag kan oxå! På mitt sätt!!!!


Nästa projekt är påbörjat
Har inte fått nåt arbetsnamn än men det handlar om rensning
Jag har nu levt under mottot
"Det du äger men inte använder är som att stjäla från någon som behöver "
Under 1 år
Under detta året har det smårensats lite konstant och knappt något nytt har införskaffats, tror att jag köpt totalt 5 nya klädesplagg 
Visst är hamsterfasonerna kvar ,men nu under kontrollerade former, klädbytardagarna aj lav dem:)
Igår rensade jag ut 2 Ikea påsar med kläder ur garderoben 
Känns bara bra
Helt sjukt vilket konsumtions samhälle vi lever i...
Om vi inte märker det då vi konsumerar så märks det på känslan det framkallar då man blir av med saker
Skänker vidare och sparar miljön
Inte har massa grejor dom man inte använder att faktiskt känna ansvar över
För varje gång jag öppnar garderoben får jag liiiite dåligt samvete... Att det finns så mycke där som någon stackare tillverkat o jag Knappt använder, bara köpte för att man hade råd och hade ett begär att uppfylla, det nästan äcklar mig lite att det är så bort samhälle är uppbyggt...

Rensningens steg är 3:
Rensa
Klädbytardag
Insamling till värnlösabarn föreningen 
Jag tänkte skicka kläder i filtar till mammor och barn i Ryssland .


Ha en bra dag:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin