danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

Förberedelse

Publicerad 2013-09-07 05:23:01 i Allmänt,

Skriver ett inlägg på fb:
En liten väska, 3 ombyten , bikini , yoga kläder, hängmatta , näskanna, meditationssjal o böcker.
Linus hos Anna
O sakta men säkert börjar resan från det extroverta till det introverta. Mot Skiathos o en vecka med yoga, ayurveda sol vatten luft o jord.
Hörs om 1 vecka idag börjar 7 dagar mediapaus:)

Kommer på mig med att även ha med 3 klänningar .
Sitter nu på Arlanda
Känner att resan inåt till lugnet har börjat:)
De där tankarna som annars skjuts bort blir påtagliga , nu hanterbara
Sinnena blir genast skarpare
Det är inte många förändringar gjorda , men jag kan det här nu, vet hur jag gör för o släppa allt runt om och den vanliga snurran.
Ska bli intressant o träffa alla andra yogisar och jag gillar sättet man umgås på under dessa resor.alla tar ansvar för sig själva alla respekterar varandra lämnar plats ger egna mandat.
Det som jag längtade till som barn, tonåring o vuxen blir sant på dessa resor. Få lov att vara bara jag , utan att någon har en förutfattad mening, klistrar på en roll eller på annat sätt formar en.
Visst förstår jag att det sker, det är så vi människor ... Tyvärr... Fungerar..
Men i detta rum vågar jag ge mig själv utrymmet som behövs för att bara vara.

I Indien grät jag varje dag
Flera timmar varje dag
Massa blockeringar släppte
Och ingen tyckte synd om mig, tog hand om mig eller tyckte det var konstigt

Efter det förändrades allt. Ja det är precis så det känns. Det var då jag gick från barn till vuxen .

Har inga förväntningar på mirakel den vecka men längtar så efter mötet med mig själv .
Släppa min förälskade tillvaro o gå in i mig själv. Tror att det är relationsmönster som står på bearbetnings listan . Blockeringar....
Ja så är vi människor i dagens samhälle
Så jävla blockerade .

Hej sålänge.
2 typiska bloggfoton måste nu läggas upp:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin