danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

? ! ? !

Publicerad 2013-09-25 22:21:17 i Allmänt,

Igår
Sa jag upp mig
Från tillsvidareanställning till timanställning

Styra över den dyrbara tid vi har
Förutsättningarna som arbetet skapade, gav inte
Lika mycket som det tog energi att vara på ett ställe som är understimmulerande 

Vissa säger 
Bra
Vissa säger 
Du är inte klok

Jag säger
Bra, för jag är klok
Och jobb kommer alltid till en
Att lita på karma

Mitt motto som började i min garderob
"Äger du något du inte nyttjar o håller av
Är det samma sak som att stjäla"
Blev ett relations motto
Blev nu även ett jobb motto

Tiden i Grekland gav mig möjlighet att se o känna det jag under 3 månader försökt dölja o trycka bort... Det är inte min grej att arbeta i telefon med dator 8 h om dagen, oavsett om det är 5 el 3 dagar/vecka! 
Samtal med chefen som är nöjd med mina insatser och måste inga att det är så mitt arbete kommer se ut, jag ska sitta i telefon hela dagarna då jag jobbar. Tankar om att, jo jag står ut... Tills jag hittar nåt annat....

Nåt mer som kom till mig i Grekland var att jag vill tillbaka till att arbeta med samtal , med behandling. Skön insikt! :) lättnad och glädje:)

Nåt mer kom närmare . 
Den där känslan
Viljan
Våga vara
Öppen
Med någon
Det finns ingen, den rätte
Men det finns ett steg att ta
Att säga
Vill lära känna dig
Vara med dig
Utan att kräva någonting
Nånsin
Tillbaka.

Att våga ta det steget. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin