danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

En dag i taget

Publicerad 2013-09-29 17:51:18 i Allmänt,



Just nu
Inte lätt o vara
Vara 
Bara vara
Låta tiden få ha sin gång
Processer förflyta i den tid det tar

Att ta beslutet att avsluta en tillsvidaretjänst
En tjänst som inte berikade tillräckligt var i sig inget jätte svårt val
Men
Att hålla reda på sitt sinne sina tankar och med det göra prioriteringar....
Var . Är lättare sagt än gjort...
En vecka totalt fullspäckad med jobb, umgänge , ass-jobb, resa till Sthlm och mera jobb
Att sedan gå på dejt med avsikt att skapa nya mönster, nya beteenden
Ja det säger sig själv... Det går sådär.... 

Allt kommer bli bra, de går mot det bättre, jag gör på nya sätt, väljer nya beteenden, söker inte lika mycket svar... Söker fortfarande lite svar.., men det gör vi människor. Det är okej ! Sålänge vi inte kräver några svar är det okej men vi bör vara medvetna om dem och vi bör minska på dem. Det mår vi bra av.

Jag har mottagit så mycket positiv respons angående min uppsägning , det tackar jag för!
Tackar för att jag vågade
Utan att tänka efter 300gånger. Ovissheten inför framtiden ställer till det för mig.
Plan 
Blandning mellan att strukturera upp en jobb plan, konkretisera, rita, skriva o måla!
Och att jobba på lugnet, att verkligen våga vara i, beaka och ta emot alla de känslor som nu stormar.
Utan att de ska få påverka allt för mycket. 

Ekonomi.... Ikväll flyttar Karolina in, hon skulle kommit för en stund sen men inte här än... Så nu far snart iväg på myspyssel hos en granne . Då får K flytta in själv:) 

Dricker nu Te.
På påsen står det kloka ord och dagens sparade jag på min lilla lins som hänger i köket:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin