danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

Ekonomi

Publicerad 2013-09-01 22:39:37 i Allmänt,

Lugn o skön helg med mycke sömn skog vatten och skratt!
Massa skörd är gjord vilket känns fantastiskt!!
Blåbär
Lingon
Hallon och maskrosbladste
Timjan
Mynta te
Basilika

Känner mig sjukt nöjd!!!

Men inom råder nu en liten ekonomisk panik!!!!

600kr kvar på kontot för månaden....
Kan faktiskt funka... Åker bort 1 vecka o då är allt betalt och 900kr i respeng är växlad:)
Imorgon börjar jag jobba 60% och vet att ekonomin går ihop på håret...
Men då är inte utbildningen inräknad,,, den står just nu som ofinansierad... Resorna de två första gångerna är betald!! Bra! Men 1700kr i månaden är just nu inte klart.
Jag vet precis hur det kan lösas, bara o jobba extra! Men paniken står ändå o skyltar och det stör mig som fan! För jag vet att den är där pga alla kommentarer jag fått av folk om att jag väljer att jobba 60%...

Min eko plan:
Måndag inskrivning på arbetsförmedlingen, bra som backup

Torsdag
Lägga ut massa grejor på tradera:)
Samt åka till Stockholm och släppa allt för 1,5 vecka!

Måndag 16 sep hoppas att Linus fått en ny dagmatte, el att vår vanliga fått utrymme på nå sätt:)

Torsdag då har alla tradera annonser gått av stapeln och det är bara o skicka iväg massa paket:)

Torsdag o fredag ringa kommunen ang förmyndar el kontaktperson:)
Ring s ang komma till Hemavan o jobba :)

Så larsson var nu lugn!!!

Gonatt världen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin