danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

Träningsplanerar

Publicerad 2013-05-03 00:32:42 i

Efter snart en veckas totalt lugn och nu denna förkylning känns det bra att äntligen ha hittat ett komma igång o löpa pass på nätet som jag vill följa.
Förstår att starten inte blir imorgon och på lördag har jag buggträning 9-12, men på söndag kanske starten för träningen på detta schema kan ske . Att börja varje träningsvecka på en söndag skulle kännas bra.
Här kommer vecka 1.

Vecka 1
Första veckan innehåller fyra träningspass varav en längre promenad.
Pass 1,2 och 4
Rask promenad i 5-10 min som uppvärmning
3 joggingintervaller med 3 min jogging och 2 min rask promenad,
dvs. jogga 3 min gå sedan i rask takt i 2 min därefter börjar du om med jogging igen och fortsätt tills du gjort detta tre gånger.
Rask promenad i 5 min som nedvarvning.
Stretcha enligt nedanstående stretchprogram
Pass 3
Rask promenad i 45 min

Detta kommer vara en bra start för att senaste 2 passen bestod av 3min gång 3 min jogg 3 gånger .
Justeringarna som sker är att jag tar dagliga promenader med Linus så pass 3 sker dagligen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin