danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

Tisdag

Publicerad 2013-05-14 20:50:53 i

Upp 5.45, ut o gå o busa med Linus en halvtimme , en cyklist passerar och han efter.... Min hundjäkel låg då väldigt nära att hamna i köttkvarn, tur för honom att det inte fanns nån nära...
Väl infångad gick vi hem och han fick underhålla sig med att äta halva sin frukost utspridd på gräsmattan. Mycket bra aktiveringstips för hundar!!!
Jag behövde avreagera mig... Så 6.20 imorse räfsade jag i rabatten på framsidan och satte solrosfrön både på fram och baksidan. Ska bli otroligt intressant o se om de tar sig...
7.20 lämnades Linus till sin daghusse där jag sen hämtade honom kl 17 och allt hade gått hur bra som helst ,han hade varit själv 8-14 utan problem. En STOR sten lättar från mina axlar och leendet blev långt, tänk så helt perfekt om det kan lösa sig såhär enkelt o bra. Det kommer dock kräva tidiga mornar av mig , känns viktigt att han har varit ute o rastat sv sig o blivit lite aktiverad när han kommer vara själv eller nästan själv iaf, med katten Kajsa i så många timmar.
Lättnaden gav matte energi så ikväll har vi joggat veckans första pass 3 min 4 gånger med 2 min gång emellan , det blir ca 3.5 km och känns riktigt bra, min strulande höger fotled håller sig på mattan och inga känningar av benhinneinflamation :)

Nu kl 20.45 har jag stupat i säng efter jogging och packning inför Amsterdam vilket det infann sig en rese längtan efter.
Känner mig otroligt privilegad att få åka dit och jobba några dagar och ser fram emot lite vårsol på riktigt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin