danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

KOMUNIKATION

Publicerad 2013-05-29 23:54:01 i

Det är så häftigt tycker jag!!! Det där med kommunikation... Sitter nån timme varje dag och lyssnar på skadereglerare sim pratar med kunder, nöjda som missnöjda sådana.
Fachineras över hur vissa människor genom kommunikation kan vända en annans känsla och hur mycke den enskilda individens grundtrygghet spelar in.
Idag lyssnade jag på några spännande exempel.
En kund ringer in skit förbannad, en reglerare pratar med kunden ca 10 min och när de lägger på är regkeraren lugn o glad o kunden lika så:)
Ett annat samtal med en annan reglerare ringer en annan arg kund in ( vi har inte jätte många arga men några) och när kunden o regleraren lägger på är regleraren så rosenrasande att det nästan ryker ur öronen på denna.....

På jobbet har jag lyssnar o lyssnat, ska ta mina första egna samtal imorgon :)
Väl hemma blev jag bjuden på middag hos grannen o har nu fått all världens cykeltips man kan få.... Är inne på att köpa en bra cykel nämligen:) o vill ha en där möjligheten att cykla till jobbet skulle öppnas.

O sen var de lång samtal.... O kommunikation kan vara magi. När den kommer ut i sin rätta form, ur ett hjärta in i ett annat, när empatin får spela fritt.
Att gå från ett samtal med enbart tråkiga besked, jobbiga konsekvenser, men ändå känna otrolig lättnad för det var öppenhet, delaktighet och empati . Det är magi för mig.
( måste lyssna mer på reglerare nr 1, finner inspiration i formuleringar och emotionellinställning)

Upp om 6 h så nu är de gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin