danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

Jante helveteve

Publicerad 2013-03-10 14:45:57 i

Helgen har gett mig många insikter och den största är jantehelvetet.
Att icke vara till besvär.
Jag blev ju utskriven torsdagkväll, var hos U o H till idag söndag lunch, under helgen har det inte funnits mycket ork, sova, äta o korta prommisar med Linus o lite film....
Men alltså lik förbannat har den satans janten suttit på axeln o slagit mig i huvudet med att man inte ska vara till besvär, inte sova för länge, du ska rasta din hund länge o ofta, du ska diska, laga mat och vara social o trevlig....
Hur äääääärrrr detmöjligt.... Vad är det för fel på vårt samhälle som får oss att se dessa tokigheter som sanningar..... Gruff.
Tur att U o H satte förbud på att hjälpa till och att de är världens bästa återhämtnings central!!!
Nu jobbar jag stenhårt på att inte grubbla över hur man ska återgälda dem... För det behövs ju inte. Det är ju såhär det är att ha vänner:)

Håkans burgare delux:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin