danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

Hur gör man när man dejtar??

Publicerad 2013-03-12 23:21:38 i

Hur gör man egentligen?
Finns det ingen bok som berättar hur?
Jag fick tydligt o bestämt o förklarat för mig att så som jag försökte för ca 2 år sedan var helt fel.
Så nu när man känner sig sådär redo att ge sig ut i dejtingvimmel vill jag inget annat än att ha en skriftlig guide. Det känns som att jag jan göra fel ...
Pratade med en klok kvinna som sa att jag är så intelligent o social att om jag bara följer hjärtat kan jag omöjligt göra fel, men jag kan aldrig skyddas från att träffa de som inte förstår min storhet.
Jag kände mig stolt att höra de orden :)
Men vill fortfarande ha en skriftlig guide!!!

Och sen då....
Hypotetiskt sett!

Om man då träffar någon som det känns bra med, att allt flyter på, en trygghet infinner sig direkt och det byggs som osynliga broar.
Men det är inte den där totala passionen ( och ångesten ) som man är van att känna.
Gör man då rätt i att tvivla? Eller är det bara så att det finns en ovana vid tillit o trygghet???
Att umgås med någon, utan att världen totalruckas,snarare känna nå kl stift stöd av en person man inte ens känner ....


Ääää det finns inga svar , men jag vill ha dem!!!! Läser lite mer Dalai Lama och försöker komma till acceptansens underbara vrår...
Innan jag lägger benen på ryggen o springer pga rädsla för att finna lycka

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2013-03-17 10:39:08

Det finns en skriftlig guide. haha, när jag var singel ett längre tag fick jag en dejtingbok av min mamma. Hur bra den är vet jag inte, jag tror mer på din guide. följ ditt hjärta och lita på din känsla. Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin