danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

Bytardagen

Publicerad 2013-03-26 12:02:00 i

Söndagens bytardag blev en succé och Emaus förråd fick en påfyllning med 4 flyttkartonger och 3 påsar med grejor, mest kläder med även hygien/skönhetsprylar, husgeråd och mycket annat .

Eftermiddagen framkallade både hjärtklappning och streaptess , dock i lugna former, osexiga... Men dock lite naket:)
Alla entrade lokalen med påsar eller kartonger, somliga med både och.
Alla lämnade lokalen med ett leende på läpparna och en påse med grejor med hem. Som vanligt var det kläder som var det mest eftertraktade. Beslut är nu taget att nästa gång kommer jag gå tillbaka till konceptet kläder och skippa resten av huset, fokus kommer ligga på rensning och byte av garderob och badrum.
Det nya blir badrum:)
Det fanns någon i gänget som höll sig fast vid skönhetsbordet och gick hem med ett leende som räckte från öra till öra, otroligt roligt att se!!
Själv hittade jag fyra otroligt snygga koftor och jag redan använt en av dem två dagar:) , tre par byxor, flera nagellack, ett par skor,nån bok och en film.

Bytardagar är beske mig något som alla borde ha, det är så galet roligt och gör så mycket nytta!!!
Tänk , vi blev 8 personer som:
-Blev av med sånt som bra tar plats
-Fick massa nya grejor
-Nya grejor alldeles gratis
-Var Klimatsmarta
-Våra grejor gläder nu någon annan
-Bidragit till Emaus verksamhet=skapat praktik tillfällen
-Skonat vår plånbok
-Låtit sinnet vara i lugn o inte shoppat
-Fikat med fina människor
- Bundit nya band till nya människor
-Fått se lite hud:)
-Fått ta del v glädjen då en ny person fått upptäcka det vi slutat att se

Ja jag kan fortsätta hur länge som helst !!
Efter 4 bytardagar ca var 6månad konstaterar jag stolt och med något förhöjt ego att jag infört en tradition som jag hoppas kunna fortsätta med länge:)

Garderob och badrum var 6 månad:) jey!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin