danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

Söndag katching

Publicerad 2013-06-30 22:28:25 i Allmänt,

Efter tredje söndagen i rad med otrolig ekonomisk framgång kan jag nu stoltsera med att ha fyndat o att det nu är en tradition, närmast rutin att på söndagarna får min plånbok ropa högt:)

För tre veckor sedan
Intersport och jag provcyklar brunte, blir såklart stor kär vilket säljaren ser. Cykeln kostar 5.499kr plus service och extra tillbehör dvs lampor och pakethållare totalt 1000kr.
Jag säger att jag vill ha cykeln o undrar vad han kan ge mig för pris han säger du kan få den för 6000kr, jag svarar inte på frågan men pratar på om annat, efter en stund så säger jag att jag tar cykeln o att jag blir glad att han skickar med grejorn( min tanke är att jag då ska betala 6000kr dvs 500kr för service, vi går till kassan o säljaren skrattar o säger att jag får allt för utgångspris 5499kr
Nöjd är jag :)

Söndag för två veckor sedan
Vår nya familjemedlem mixern gick sönder efter ca 2 veckor i hushållet.
Jag cyklar:) upp till mediemarkt o lämnar tillbaka den o ber om tillgodokvitto. Jag får det, 549kr.
Går till en säljare o säger att jg vill ha en stavmixer för runt 500kr. Jag hittar en jag vill ha som kostar 549kr, perfekt, men de är slut. Jag börjar kolla på de som kostar 500kr, men då säger säljaren att nej denna ska du ha o tar fram en för 600kr och du behöver inte lägga till något från ditt tillgodokvitto :) glas blev jag!! O mixern funkar bra!

Idag söndag
Det låg en annons på FB om en som skulle ha gratis loppis, såg på bilden att det fanns nån keramik skålar, vilket jag snöat in på så jg for dit.
O hej och hå hem kom jag med två stora kassar fyllda:)
Den ena men kläder, supersnygga koftor och tröjor o sjalar, men framför allt koftorna de var helt perfekta!!
Den andra påsen var fylld med bra böcker, hon jobbade som bibliotekarie o gjort en stor rensning, Johanna rubin böcker bland annat, sen blev det tre keramik grejor, två nya grodd"ställ".
Gissa om jag var nöjd o glad:) o det ländes så fantastiskt jg cyklade dit på brunte o träffade henne som jg så trevlig fick massa grejor gratis... Kände mig lite girig i början men hon blev glad när vi upptäckte oss h samma stil o intressen så det var bara o ta det jag ville ha:) kan hända det smög ner nån tröja till nån vän oxå;)

Ja så nu är spänningen nästan olidlig över vad det sk bli för fynd näst söndag.

Då är jag dessutom o vandrar :)

Avslutar dagen som kolonilottsvaktare ska terpi för själen, vattning ogräsrensning o gallring o avslut med dagboksskrivning :) lääängtar till att jag ska få min lott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin