danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

Okej matte aj get it

Publicerad 2013-06-12 09:06:02 i Allmänt,

Agilitykurs ...
Än har det ju gått sådär, det har varit kul men Linus har inte riktigt fattat

Igår fick vi lite egentid med tränaren Tove som pratade om känslighet .
Att Linus är väldigt känslig är ingen nyhet men att någon utomstående sätter ord på det och förklarar utifrån hundens perspektiv var väldigt givande.

Tex att när Linus kommer ut från en tunnel eller hoppat över ett hinder så ska jag inte stå framför och berömma, jag ska ställa mig lite vid sidan och vända sidan , inte bröstkorgen mot.
Anledningen är att L vill vida mig all respekt och inte utmana genom att springa mot mig. Sötaste då, jag lyssnade på Tove och började belöna på det nya sättet. Snabba resultat och det var en härlig vi känsla när både jag o Linus förstod hur och vad vi skulle göra . Den där känslan som jag alltid fått då jag o höstarna hittat vår sammarbetspunkt, när allt bara stämmer och vi jobbar mot samma mål och njuter av det:)
Nu kan vi
Tunnel
Hinder
Brygga
Kuuul!!! Tänkte åka till klubben och träna själv för första gången i helgen:)
Igår kväll och imorse var lilleman så trött och lugn att jg fick väcka honom när vi skulle ut.
Ser det som ett tydligt bevis på att vi är på samma plats:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin