danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

Ett liv att växa i

Publicerad 2013-06-03 07:38:30 i

Förundras o fascineras av att se saker växa.
Människor förändras o mogna
Träd slå ut
Barkbänkar ändra färg
Lökar att gro
Djur att få klarare blick o ändrad päls

Att få bredda perspektivet till att få känna är häftigt
Känna hur jag själv mognat, förändrats o växt.
Vaknar en måndagsmorgon , mensvärk from hell o insikter om att något jag hoppats o känts för inte var som jag trott, att den andra personen spelat ett spel utanför sitt eget medvetande, att hans hjärta o sinne inte har någon aning om hur det reagerar o sen ska hantera känslorna som väller upp när någon fin kommer nära.
Vi säger sakta hejdå nu , har lärt mig massa fint av denna tiden och just det är ju så häftigt att trotts mvärken o känslan av separation , ängslan o misslyckande . Kliva upp, duscha ta en promenad göra morgon smothien och välja att med stort leende o varmt hjärta lämna över Linus och åka till jobbet.

Att känna förändring
Gjort val som gör det möjligt
Skapat sin värld o förstatt sig i en tillvaro som uppmuntrar till glädje lugn o balans.
SÅ GALET HÄFTIGT!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin