danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

Aktiva val

Publicerad 2013-06-05 22:27:54 i

Bra dag på jobbet, 17 egna samtal varav en var en kvinna som ringde och skällde i 12 minuter över hur dåliga vi är på att handlägga osv osv osv, vi pratade lite om saken, bekräftade hennes känsla att jag tycker det är helt okej att hon känner så, vi kikade på hennes skada o började skratta o hon kom på att hon bara ville skälla på någon. Efter totalt 23 minuter lägger hon på och kände sig på mycket bättre humör och jag skrattade, min kollega brevid tittade på mig som ett ufo och frågade vad fasen jag pysslade med.
Svarade att jag jobbar på försäkringsbolag , vad gör du:)

Nöjd är jag, yes att prata med människor i viss utsatt situation, få dem att känna sig lyssnade på och bekräftade .
Jag kommer inte orka lyckas med det med alla samtal men än känns det bra o jag ser fram emot månadens kundresultat, där vi får se hur många kunder som är nöjda med våra samtal.
Alla kunder får fråga om att svara på frågor om samtalet.
Resultatet på dem som svarat redovisas varje månad. Deg redovisas både för vare enskild anställd och för hela teamet tillsammans. Det är efter detta resultat som vår årliga bonus sedan baseras ...
Gissa vad mitt mål är...

I min tanke o dröm är detta på riktigt just nu det perfekta sättet att arbeta med samtal och att på nya sätt utveckla min kommunikations stil. O att få en årlig bonus på den basisen låter i mina öron som en dröm.

Ska bli sååå intressant o följa hur min syn på min arbetsinsats och arbetsplats utvecklas!!!


När jag kom hem var det tvunget att ligga på grannens hallgolv i en hög o gråta en stund.
Beslutade o skippa agilityn ikväll, värmde god mat, pratade telefon, låg på gräsmattan o tog en promenad o pratade lite skit istället. Idag var det mycket bättre än agilitykurs !

Gonatt, imorgon är vi lediga , tjoho :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin