danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

Vad handlar det om?

Publicerad 2013-07-18 18:43:29 i Allmänt,

Det handlar inte om att straffa, lämna eller fly från

Det handlar om att lära sig själv nya vägar, nya sätt nya beteenden och acceptera den som de är utan att försvara dem eller anklaga.
Jag vet att de är godhjärtade
Men jag måste släppa låss snaran som en gång hamnade runt min hals som täpper till möjligheten till frihet och närvaro.

Jag gör det så sjukt jävla bra!!!!

Bara så ni vet
Så vet jag det!!!

Kommentarer

Postat av: Ninnie

Publicerad 2013-07-20 23:43:01

Att acceptera att det är som det är.
Att börja förstå, börja nysta upp varför, och börja inse när de där tankarna och känslorna kommer som kanske inte egentligen hör hemma 'här och nu' utan i en tid och plats som varit för länge sen men inte retts ut.
Att vilja förändra.
Att inte döma, att vara tacksam för de lärdomar man fått.
Det är svårt. Svårt som bara den...
Även för mig.
Kan tyvärr inte hjälpa dig på din väg, mer än att skicka några tankar till dig. Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin