danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

När kampen är över

Publicerad 2013-07-16 21:39:35 i Allmänt,

När ångesten inte längre står och väntar runt hörnet

Och när den gör det så säger vi hej, tar varandra i handen och gör något en stund, en promenad är bland det bästa.
Vi går där o den får vara precis bredvid, jag tittar på den ibland pratar med den, sätter mig o skriver dagbok och den är bredvid, alla tankar som kommer är genom den och det vet jag ,säger hej till tanken och alla tankar som kommer , de får oxå vara med men de får inte styra, vi flera en stund, jag ,Linus ,ångesten o tankarna. Vi går o går och efter en stund tröttnar tankarna och ångesten likaså.
Det tar ca 5 km + en stunds reflektion.


Idag har jag varit utan medicin i 3 månader.
Ingen ångestdämpare
Under dessa månader har det varit de första gångerna i mitt liv haft ångest utan att fly. Även om jag bara ätit medicin i ca 4 år fanns det massa annan dämpning förr .
Och FAN SÅ JÄVLA BR DET KÄNNS!!!!

Att leva ett liv utan medicin är nytt och det känns att det är nytt. Alla känslor känns mycket mer, intensivare men de försvinner lika snabbt OM man accepterar dem. Det är häftigt att vara jag nu men oxå skrämmande.
Behöver all balans jag nånsin kan skaffa mig. Det byggs nya mönster nu. Nya vägar o vrår banar spår i hjärnan .
Ibland kan jag inbilla mig att jag känner hur de nya spåren kryper sig fram:)

Och drömmarna de kommer närmare!!

60% arbetstid är nära nu
Och jag har tagit ett stort steg... Kommer gå utbildningen till ayurvedisk hälsorådgivare .
Ayurveda o yoga fick min värld att landa ,det vill jag lära mig mer om och testa mina gränser inom , se hur och vem är jag om jag ges möjligheten att komma helt i balans:)
Kanske jag inte jobbar med det men känslan nu är att jag vill sprida ayurvedan vidare, på mitt sätt.
Utbildningen är under 1 år 1 helgträff i månaden i Stockholm och resten på distans.
Ett annat steg:
Idag skickade jag in papper på att bli överförmyndare.
Har en bild av att
60% på TH , 1 uppdrag överförmyndare o ayurveda utbildning är en bra balans , på flera olika plan, ekonomiskt, Linus, stimulans, möjlighet o vara hemma,självutvecklande. Osv

Ser fram emot det kommande året med glädje.
Hjälp jag bygger verkligen ett liv mot en dröm:)
Och någonstans hoppas jag att även kärleken kommer komma. Den kommer att komma när den är redo, det vet jag om och börjar mer o mer att lita på:)
Att möta nya människor på olika sätt är en övning och just nu är det mycket övning känns det som.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin