danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

Pittoreskt

Publicerad 2013-01-13 08:49:03 i

Framme på Bakti Kutir som ställer vi bor på heter. Delar tum med en jätte mysig tjej från Skelleftehamn Katja, hon är yoga och danslärare. Känns som att vi känt varandra alltid. Vi har en helt fantastisk o pittoresk hydda som vi bor i och eget badrum . Badrummet är lite speciellt, består av halv väggar och inget tak, en kallvatten dusch fäst i ett träd och toan är ett hål i marken med en ler ring runt. Vi båda älskar toan och magen fungerar kanon då man måste sitta på huk för att göra ifrån sig:)
Och att duscha här är helt fantastiskt, under bar himmel i uppfriskande temperatur.

På kvällarna praktiserar vi Mauna, det vill säga tystnad från meditationen på kvällen tull frukost på morgonen. Det är spännande och mysigt, änsålänge. De e skönt att inte prata och med Katja känns det väldigt naturligt.

Idag har vi träffat en yogi som kommer undervisa oss några dagar Saiji heter han. Det var coolt att se och lyssna på honom :) ser fram emot kvällens eldcermoni och meditation med honom :)
Vårt schema
7-8.45 yoga
9-10 frukost
10-11 föreläsning
11-16.30 fritt
16.30-18.00 yoga
1900 middag
2000 meditation och Mauna börjar o håller på till kl 9.00.

Vi bor precis vid havet, ca 3 min gång så innan jag somnat har jag lyssnat på havets vågor.
Igår badade jag och det var skönt, de e lite svalkande i vattnet vilket uppskattas då det är aningen varmt i luften. Men jag klarar änsålänge värmen mycke mycke bättre än vad jag trodde.

Idag var jag på första massagen, har 3 till inbokade och planerar att ta någon extra.

Nu ska jag o K på stranden o bada o sen käka lunch på ett " säkert" ställe som vår yoga lärare tipsat om :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin