danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

Pengar pengar

Publicerad 2013-01-17 19:07:16 i

Nu äntligen , idag har jag lyckats få tag på de där papperslapparna:)

Shidara, idag har jag varit på Shiadara, en ayruvedisk behandling där man låter 5 liter olja ringlas över ens panna under 1 h och nu och då masserar de ens huvud.
Det var en nyskapande upplevelse , efteråt kände jag mig helt tom i flera timmar.
Eftermiddagen har jag tillbringat själv och gick en sväng på marknad och har en mental bild över hur jag ska " inreda" min uteplats så idag råkade jag köpa en hängmatta och ett stort tygstycke på:)
Det kommer bli kanon!!

Dagens föreläsning var med vår yogalärare Daniela, Saji har åkt nu. Men D hade en introduktion till ayruveda och imorgon beger vi oss till nästa center där vi kommer bo på stranden:)
Tyvärr har jag inte tillräckligt bra internet uppkoppling för att kunna lägga upp bilder på bloggen.
Imorgon är ju då en resdag upp till norra Goa och jag kommer att ha en läkarkonsulltation med en ayruvediskläkare och kommer att starta en behandling så fort som möjligt.

För er som inte vet det så har jag cellförändringar med HSP virus, det vill säga tidig livmoderhalscancer och ska bli opererad i mars.
Den ayurvediska läkekonsten utgår alltid från att det är vår livsstil och mat som håller oss friska, så min behandling kommer att innebära att jag ska äta vissa örter och troligen göra fysiska övningar för att få ner stressnivån i kroppen.

Take care

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin