danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

Påväg

Publicerad 2013-01-10 18:59:19 i

Efter några dagar hemma i lugnet när harmonin varit total och mycket har gjorts. Jag har sökt jobb, tränat, åkt skridskor , lagat mat, sett på film osv.
Gårkvällen avfirades kungligt, efter att jag varit på yoga bjöd Caroline som för övrigt glatt är tillbaka en vecka , på middag . Till den delikata högtid bjöd vi in grannen och drack champagne:)
Fint ska de vara!
Kvällen bjöd på mycket skratt och avslutades med snöbollskrig med Emil.... Så även frukosten idag blev kul, blåbär och yoghurt, denna svenska delikatess som jag ej ska få avnjuta på två veckor...

Sista timmen innan avresa hemifrån var nervös och det största problemet blev plötsligt frågan om jag skulle ta med min iPhone el den gamla telefonen.
Efter många om och men med Caroline blev det iphonen och avgörandet hängde på att jag inte vill lämna mina underbara ljudböcker under färden...

I väskan ligger en digitalkamera , tömd men med tre foton på Linus:)

Väl på flygplatsen incheckad och klar så infinner sig det där lugnet igen.
Ett lugn jag känner igen. Det infinner sig varje gång jag ska ut och resa. En delaktighets känsla, nu är det jag och världen, lagom mycke packning och ett stilla sinne. Resvanan är där och jag har full koll på läget, det vill säga, jag vet att inget går att påverka jag hänger bara med och känner mig sjukt cool ;)

Resan ser ut enligt följande:
19.20-20.20 flyg till Stockholm Arlanda
Sova på flygplatsen
05.00 incheck
07.00-23.55 flyg till Goa med mellanlandning i Kuwait .

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin