danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

Hemma

Publicerad 2013-01-04 00:00:14 i Allmänt,

Nu är vi hemma
Jag o Linus i vår lägenhet, fylld av lugnet, harmonin och den där känslan som fyller varje vrå av kroppen av "hemma".
Efter 5h och45 minuter på tåget i en vagn fylld med 14 åringar som skulle spela innebandy SM i Umeå var både jag och Linus lagom irriterade men fann på perrongen i Ume en glad granne som tog hos hem, via kvantum så lite föda kunde inhandlas, sen bjöd hon på middag och kvällste. 
 
Resan söderöver har varit för lång. 14 dagar med miljöombyten och ovana vanor, både vad gäller kommunikation, bemötande och sängar var för länge.  De sista två etapperna, via Anna i Stockholm och Malin i Postboda blev återhämtnings stopp istället för njuta av tiden stopp :( men som tur är så har även de firat jul och haft fullt upp.  och :Men men nu vet jag det, nästa jul får jag styra upp vår tid lite annorlunda.
 
Lyssnar nu på en ljudbok som är heeeelt fantastisk!!!
Högre än alla himlar 
Av: Louise Boije af Gennäs
Den är nästan 23 timmar lång, jag har lyssnat på 5 och det är en sånär bok där jag bara vill sitta ner o lyssna ,lyssna på varje ord, betraktelse, allt allt. Ler
Uppläsaren är Katarina Ewerlöf och gör ett fantastiskt bra jobb.Hon är både objektiv sittning betraktelse av orden, texten samtidigt som hon är lika uppsluppen och engagerad av texten som jag blir. 
Tyvärr gör det väldigt mycket för boken vem som löser upp den. Den senaste boken jag lyssnade på , Kalocain av Karin Boije hade Leif Pagrowski som uppläsare och det tog mig nästan 1 hel timme innan jag hade lyckats tyda honom. Visst låt det konstigt, tyda någon sm läser, det borde väl bara vara att lyssna på orden.... Men nej så är det inte det är allt mellan raderna som spelar in.
Så kom ihåg det om du ska läsa in någon bok;)
 
Kalocain var för övrigt en bok alla borde ta sig igenom. Otroligt bra, om än lite seg då och då Så är det helt klart något alla borde läsa:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin