danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

Dr Sharma

Publicerad 2013-01-22 03:51:34 i

Vår Ayurveda läkare heter dr Sharma. Han är den mest godhjärtade människa jag någonsin mött. Åker jorden runt och föreläser om Ayurveda, bland annat på Carolinska i Stockholm.
Hans föreläsningar är fantastiska både till innehåll och utförande.
Vi har fått lära oss att gurkmeja är värsta världsproblemlösaren som man kan bota och förebygga det mesta med. Kryddan är antiseptisk, antibiotisk, naturens antihistamin, lugnande anticanser fungerande.
Vi har lektioner i "kitchenfarmacologi" :) så till sommaren blir det kryddträdgård där hemma:)

Jag mår lite illa och är yr av mina utrensande mediciner. Igår efter lektionen kom dr Sharma och knackade på min hydda, då hade han varit i köket och rostat en kryddblandning och malt som jag sedan fick äta.
När jag stod där o tog emot hans kryddor och mötte hans vänlighetens blick hände nåt, som att möta total empati och mina tårar bara forsade i nån glädjens eufori.
Jag åt kryddorna , i tsk kryddblandning med vatten, smakade helt okej och fick lov o lova honom att om jag mådde minsta knasigt under natten skulle jag ringa honom.
Jag sov ganska okej inatt och när man är vaken är det mysigt o ligga o lyssna på havet :)

Yrseln fortsatte idag , så jag fick ligga i shavasana hela morgon yogapasset . Fick lära mig " självhealing" där man öppnar upp och skickar energier mellan sina olika chakran:)

Idag blir det massage igen och hoppas på att kunna komma ner lite till i varv:)

Kommentarer

Postat av: pillan

Publicerad 2013-01-22 20:53:31

larsson! visste inte att du bloggade om resan :) (du kanske sa det, å så minns jag inte?) mkt intressant att läsa om. det här vill jag också uppleva nångång! saknar dig <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin