danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

Vad hände??

Publicerad 2013-02-21 12:00:06 i

Det var måndag
Jag hade bokat en tid på entreprenörscentrum för att rådgöra angående vad det innebär att gå in i ett kompanjonskap .
Kvinnan bakom skrivbordet har någon form av brytning, gissar på Bosnien, vilket visar sig stämma. Hon har inrett sitt kontor i robust stil och första gången bi var där berättar hon om att konstverk hon har på ett litet bord, det är två parallella berg med håligheter mellan klipptopparna, hon berättar om symboliken mellan konstverket och entreprenörsskap, jag är i hamn, yes vi pratar samma språk. Jag och denna robusta glädjefyllda energisprakande varelse har en direktlänk under mötet.
Detta var alltså anledningen till att jag sedan bokade en tid till enskilt samtal.

Väl där berättar jag lite om den praktisk situationen jag och min eventuella blivande kompanjon är i och vilka funderingar jag behöver bolla.
Hon tittar på mig
Säger
"Vad har du för drömmar "vad vill du?"
#jag tänker jag, jag har många drömmar, men det jag förvånas över är att någon frågar mig vad JAG vill,vad mina drömmar är, sitter tyst en stund, ingen har någonsin frågat mig vad jag vill.#
Ja du , säger jag.
Sen är det som om en kran börjar rinna, jag berättar om min dröm , vad jag vill och vart jag står om 20 år, om hur mina senaste 10 år har utvecklat sig, hur jag medvetet har jobbat ned mig själv och min livssituation för att nå framåt .
Efter en timme sitter jag där, röd i ansiktet och känner mig... Helt lugn. Men inte blottad, det var tydligen dax, att dela de innersta drömmarna med en annan människa, som faktiskt vågade fråga, som var där och då, direktlänkad och lät sin tid stanna upp med min.
Det var precis som det skulle vara just då.
Entreprenör som hon är ville hon ju självklart bygga vidare på min dröm:)

Symbolikälskare som jag är gick från mötet med huvudet högt, ett möte rikare och visste att nu ska jag befästa detta på nåt sätt. Gick på stan ca 1 timme och sen visste jag direkt när jag såg den.
Den klarblå coola jackan.
Så den blev det
Numera går jag runt i min klarblå filtjacka och vet att min dröm är sann, okej och dessutom delad med någon:)



Idag är det torsdag och jag är i Bromölla och jobbar, är ledig någon timme nu på förmiddagen . Tog en promenad ute i årets först riktiga vårsol. I min klarblå jacka. I vår solen. Ler:)
Sitter nu inne på "Bellas place" som vi bott på två nätter, ett 50 tals inspirerat ställe med restaurang och motell, allt går i 50 tals stil, från inredning, musik, meny, motell och personalens kläder och frisyrer.
Me like


https://cdn1.cdnme.se/3999773/7-3/pic_5125fdf1ddf2b33c661c9191.jpg">https://cdn3.cdnme.se/3999773/7-3/pic_5125fdf1ddf2b33c661c9191.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/3999773/7-3/pic_5125fe0fddf2b33c3398fd73.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/3999773/7-3/pic_5125fe0fe087c30de24f465c.jpg" class="image">

Kommentarer

Postat av: Ninnie

Publicerad 2013-03-03 10:00:38

Ett av de bästa tipsen för entreprenörer jag läst är just att berätta för andra. Då blir det lite verkligare, och man sätter kanske lite mer press på sig själv. Lycka till, med vad det än är! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin