danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

Mark Levengood

Publicerad 2013-02-26 11:36:17 i

Att jag har lite dålig tajming, otur, är kass på och framför allt faller för sånt som inte är mig förtjänt tror jag vi alla är överens om...
Men då måste jag ju erkänna.. Jag har sedan flera år haft en hemlig förälskelse... Och här slår det alla rekord.
En finsk bög... Fast tyvärr är inte det den värsta jag fallit för haha.
Hur som haver har jag just läst ut "Sucka mitt hjärta men brist dock ej" som han har skrivit. Den är bara såååå bra och han är så mänsklig denna kar , hej o hå, måste vid varje blad påminna mig om att , nej fröken larsson han är bög, och bryter på finska , vad som är värst vet jag inte, skulle vi hamna ihop skulle det inte funka. Han skulle inte tända på mig för jag är tjej och inte jag på honom för att han är finsk.. Så egentligen är det en hopplös förälskelse.. Så allt är som vanligt:)
Åter till boken.
Den avslutas med ett kapitel om Jans farmor .
"Fast farmor dog egentligen aldrig, hon bara upphörde att finnas till, och när vi alla var ense om att nu är det nog slut,så grävde vi ner henne"

Jag bara älskar hans humoristiska sätt att angripa de existentiella frågorna. Någon som vågar ha det stora allvaret i fokus och använda det till att lätta upp vardagen.

Länge lever mark!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin