danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

Ayurveda tips

Publicerad 2013-02-07 12:03:26 i

Att hålla kroppen i sin bästa temperatur är ingen lätt match i våra breddgrader... Men jag fick ett bra tips på hur man hjälper kroppen.

Sesamolja!
Börja dagen med att duscha, när man duschat klart smörjer man in dig med oljan , det ska gärna vara sesamolja virgin, finns att köpa i mataffärer.
När man känner sig som en marinerad kyckling, det ska alltså inte snålas med olja!! går man in i duschen igen, skrubbar sig lite med händerna på hela kroppen, då kommer porerna att öppna sig och suga åt sig precis den mängd med olja den vill ha plus att man får upp kroppstempetaturen OCH det frigörs oxytocin vilket är kroppens eget " må bra hormon "
När man skrubbat sig klart så kommer det ligga lite vattendroppar utanpå huden , gå ur duschen och dutta dig torr med handduken .
Jag lovar man känner stor skillnad och jag är inte det minsta torr och fryser inte alls lika mycke som jag brukar, det är dom att huden har fått ett extra lager men ändå inte för det kladdar inte, all överflödig olja försvann i duschen.

Detta ska vara extra bra för gravida pga att det hjälper huden att bli så elastisk som den behöver .

Jag gick oxå lära mig att bästa sättet att hjälpa den nyförlösta kroppen att inte få några hålrum vilket tydligen är vanligt att kvinnor får , små fickor där det kan uppstå små inflammationer i. Är att massera mage och ländryggen med sesamolja efter förlossningen en gång om dagen i några veckor.


Jag har i 2 veckor kört dusch grejen och som sagt det funkar hur bra som helst dock måste jag erkänna att rekommendationen är att man gör proceduren på morgonen men jag gör den på kvällen :)

Prova!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin