danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

On the road again

Publicerad 2013-04-11 22:35:11 i

Efter en vecka med massa sol och återhämtning, möte och planering på arbetsförmedlingen , bowling med goaste ungarna o knasigaste vännerna, promenad med hög gravid vän, övernattning med någon sim kallar mig för sitt skånska eldklot, träning på dansklubben och lite annat så är vi nu på vägen igen:)

Vi kör, S kör! Från Umeå till Stockholm nu ikväll. M jobbar och jag ligger i baksätet och myser.
Lyssnar på nya ljudboken, nu Änglar och demoner av Dan Brown

Och har ett uppdrag till mig själv jag bör ta tag i .... Inspirerad av Ullis som använder sin blogg för att peppa sug själv med sitt köpstopp så tänkte jag att jag kan göra likadant.....

Suck
Jag har gjort det och skäms.... Passerat 70 sträcket och har ett BMI på 28...... Jag förstår precis hur det gått till men känner nu att jag är redo att ta tag i kroppen....
Jag känner mig tung i kroppen men är nöjd med min storlek . Men vill känna mig lite mer fitt, komma under BMI för övervikt.

Så målet:
Känsla av lätthet i kroppen
BMI under 25
Komma i alla mina byxor, dvs även de två par som inte går på nu
Fysisk träning ska vara en naturlig sak som jag vill göra igen, att ha en känsla i kroppen som säger att kroppen gärna vill röra på sig!
Bättre kontakt med min kropp
Binda upp kontakten med naturen igen, följa årstiderna

Tillväga gångs sätt:

Få en regelbunden sömn! Gå o lägga mig 21.30-23, upp 7-8.30!

Inget godis eller chips annat än en dag i veckan

Äta mindre bröd

Äta mer frukt, tänka på mellanmålen, regelbundna måltider!!

Lite längre morgon prommis med Linus

Någon form av annan träning än yoga varannan dag( över 1 h promenad räknas som träning)

Springa blodomloppet 5 km i maj

Nu kör vi!!! Pepp pepp fram till midsommar ska jag köra på detta o det ska fasen ge resultat!!:)

Kickstarta dessa två veckor då vi är på resande fot! Att vara på resa kan både ha fällor och vara en möjlighet för förändringar.
Jag väljer alternativ 2!
Träningsväskan är med och de kommer ha gym på minst ett av hotellen vi ska bo. Våren kommer krypandes i landet och jag tänkte följa den!!



Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2013-04-11 23:50:22

Är det kärleken som flödar må tro ;) sånt brukar ju ha viss effekt ;) men regelbunden sömn o mat tider borde JAG haka på!!

Psst bokat in den 27/4 blir great!

Postat av: Lisa

Publicerad 2013-04-13 10:43:15

Jag hejar på dig! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin