danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

Nya perspektiv

Publicerad 2013-04-23 14:30:33 i Allmänt,

2 dagar i Bromölla,  2 i Malmö och 1 Beddinge har förflutit sedan jag senast rapporterade.
Har kommit fram till att jag behövde byta lite perspektiv... Att styra om kost och motion och sömn  och sockerberoende och vara på resa med massa frestelser samtidigt var inte riktigt min kopp av the.....
Så nu har ny handlingsplan upprättats vilket lyder enligt följande:
sömn under vardagar: lägga mig 21.30-23.00 kliva upp 6-8.00 och inte sova middag!!!  På helgen är det okej att mysa  o både sova länge och middag:)
Kost, medvetna val vid alla måltider, mer grönsaker än kolhydrater, hellre långsamma än snabba, minska på brödet. 
Motion promenader dagligen, som vanligt, pulshöjare eller iaf mer än yoga eller promenad  4 dagar/ vecka!!!
 
Allt ovan har hållits!!
skillnaden är att jag fick inse att det var liiiite för stor utmaning att trottsa sockerberoendet samtidigt. Jag märkte att jag trotts framgångar på 3 områden kände mig misslyckad pga misslyckande i ett område, typiskt!! men men man är ju inte mindre flexibel än att styra om planen. Planen nu är att motionen, sömnen och kosten ska vara en vana innan sockerberoendet bearbetas!! När det är ,det vet jag inte nu, först ska jag komma hem. Framgången även här är att en nedtrappning har påbörjats och sockerintaget är mer medvetet nu. 
 
Det där med motivation är viktigt. 
Motivation inom motionen var lätt att hitta , min vän Ullis har fått ett ryck att börja promenera i massor. Jag tänkte att, det hakar jag på! Vi har nu skapat en tävling där vi varje dag lägger in hur långt eller hur många steg vi gått, man kan även lägga in annan form av träning som sidan sedan omvandlar till steg. Målet är att vi tillsammans ska ha gått motsvarande strecka från Haparandra till Malmö innan 1 september.
Eftersom vi båda är i starka startgropar visar vår mätare just nu på mycket  bra insatser, att vi kommer vara framme redan 1 augusti..... Kanske är dax att höja ribban direkt för att sporra oss att verkligen hålla motions tempot uppe.... Tål att tänkas på. Just nu blir det dock svårt.... Har glömt mitt lösenord och väntar på att administrationsavdelningen ska låsa upp mitt konto och sända ett nytt lösen........
 
Igår var jag ledig och passade på att promenera.... Blev 13 km. känner mig nöjd!!!
Joggingen har även den gått bra. Fredag och lördag blev det jogging på stranden i Beddinge, riktig sommarkänsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin