danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

Motivation

Publicerad 2013-04-14 13:35:17 i

Bloggaromtraning.se
Skriver:
Start: Spring två gånger första veckan i 15-20 minuter enligt 5 min rask promenad + 1-2 minuters löpning. Veckan efter kan du korta ner promenaddelen 30 sekunder. Spring fortfarande långsamt – ha inte för bråttom och låt kroppen vänja sig. På några veckor kommer du alltså att minska promeaden och springa nästan hela tiden. Gå alltid i uppförsbackar de första veckorna, superdumt att dra på sig onödig mjölsyra.

Jag tänker yes, jag är på rätt spår.
Eftersom jag är en van prommenist är det okej att köra 2 min gång 2 min jogg i 20 minuter och målet är 3 dagar i veckan i 2 veckor. Sen är det dax och öka!
Otroligt peppande med en blogg med tips:)
Ett annat tips de hade är ett jag redan tagit fasta på: klä dig och se dig som en löpare, så ÄR du en löpare.
Så med på resan är bra joggingskor, nike joggingbyxor, riktigt snygga o jag känner mig fin i dem, en bra sport topp som håll bröna på plats, en bekväm underställströja och min sjukt braiga och snygga nytvättade o impregnerade skaljacka.
Det är med andra ord en ren fröjd att finnas i denna outfit ..... Och någon lurar man alltid på väg till löparspåret:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin