danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

Besök

Publicerad 2013-04-25 10:55:46 i

2 dagar kvar av vår resa, idag jobbar jag 5-18 och imorgon 8.30-01.00 fullrulle!!! Snart ledig.
Idag hålls det föreläsning i Hässleholm sen bil till Stockholm för att hålla två föreläsningar imorgon och SEN ska vi köra hem :)
Föreläsningen som heter
"IfA klargör" och handlar om att man klargör hur de nya lagförändringarna i LSS från 1 juli i år kommer att yttra sig.vissa förändringar tror jag är positiva men de flesta är tyvärr negativa.
Är ni nyfikna på förändringarna gå in på : http://www.intressegruppen.info">http://www.intressegruppen.info">http://www.intressegruppen.info">www.intressegruppen.info.

I övrigt har jag fått ont i ryggen... I söndags morse vred jag till mig lite i ett lyft , det var inte så farligt men att sedan gå på stan hela dagen tog tydligen ryggen lite stryk av.. Så nu har vi planerat om lite så att Malin har varit snäll och tagit lyften då man vrider sig . Nu idag 5dagar senare med endast de lätta lyften känns det mycket bättre .
Tur man har en snäll kollega.

Onsdag, igår var jag ledig , då kom mamma och valpen Bandi på besök, med sig hade de en glad överraskning , fastern som nu är på benen efter några risiga dagar. Hönsmamma hjärtat mitt blev lugn och glad att se henne pigg innan jag lämnade Skåne. O det var kul o busa lite med Bandi:)

Planen från början var att mamma o pappa skulle komma o hälsa på under onsdag kväll ,,men pappa fick viktigare saker för sig.
Visst är det intressant det där med sändare o mottagare, han anser säkert att en lastbil som behöver servas på jobbet är otroligt viktigt och har dina skäl att alltid välja arbete före " familj ". Jag som mottagare ser situationen som jag alltid gjort, " ja lastbilar, tröskor osv är viktigare än mig" så har det alltid varit o kommer alltid vara" och det är hans val , något jag måste lära mig att acceptera! Och skulle jag haft möjlighet o hoppa in i hans hjärna o se hur labyrinten ser ut hade jag kanske förstått. I mitt nästa liv ska jag bli tankeläsare!! I detta livet jobbar jag vidare på acceptansens väg och att försöka sig på att lita på män. Bara för att jag inte förstår varför min far tillbringar sin energi åt sitt arbete betyder inte det att alla män på något vis kommer krossa lillhjärtat mitt.

Ja ni läser på texten, jag är trött, känslig och vill hem. Nära nu!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin