danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

3 e dagen återuppstigning:)

Publicerad 2013-04-08 00:52:36 i

Yeeees Im back on track!!!
Nästan iallafall:)

Efter 3 dagar liggandes har kroppen äntligen landat i sin balans igen. Jag har lovat mig själv att aldrig ens tänka tanken på att bli bulimiker, inte för att jag tänkt på det innan heller men nu är jag definitivt säker. O det kan inte vara okej o ha magsjuka 2 gånger inom loppet av 3 månader..... Måste vara låååååång tid till nästa!!!

Det har lyssnats på två ljudböcker , otroligt bra båda två, den första : Alfahannen av Katarina Wennström .
Det är en nutids skildring som handlar om samhällets syn på övergrepp, hierarkiska organisationers inbördes kultur, kvinnoporträtt och lite kärlek. Kort sagt en feministisk bok som slår högt i min bokhylla. Solklart 5 smilisar av 5 möjliga!!! Bör läsas av alla!!!!!

Bok 2, som jag lyssnat halva av är Babben Larsson " Jag vägrar dö nyfiken". Det är även det en bok som fast att bara halva är avklarad kommer det bli 5 av 5 möjliga.
Mest för att Babben är en så fantastisk person och att hon vågar stå för det i alla lägen! Även denna bok bör läsas, eller nej denna ska lyssnas på, för annars missar man Babbens dialekt och uttryck:)

Även en serie har börjat att följas: Californiacasion ,jag är såld!! Lagom ytlig, korta avsnitt, kärleksdrama, lite snusk, intriger, glättigt. Helt enkelt lättsmält:)

I övrigt är Linus konstig, han går o lägger sig i olika hörn här o där o jag har gett honom fil till kvällsmat för han har varit hård i magen, men nu vill han inte äta....

O den där B..... Ja den jäkeln han får en o ligga o le fast att man haft magsjuka ..o som sagt fanskapet kom hit med glass....... Huuuur ska detta sluta.... Tur att jag åker iväg 2 veckor....

Over and out!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin