danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

Shoppa i sin garderob

Publicerad 2012-12-10 12:58:21 i Allmänt,

Måndag
En arbetslös dag 
Innebär eget "hemma jobb schema ", för att inte helt säcka ihop när jag inte har nåt jobb så har jag ett eget hemmaschema. Något jag rekommenderar till alla som av olika anledninggårdar hemma om dagarna. Det är oteoligt lätt att glida in i någon konstig lunk där man vänder på dygnet, inte äter ordentligt, träningen faller osv. Ryktet säger det ;)
Så jag har ju då ett hemma schema som följs måndag-torsdag då jag inte springvikar. Fredag räknas som helgdag, nåt måste man ju få unna sig då man är arbetssökande:) 
Dagarna ser ut ungefär såhär:
9.00 klockan ringer, innan kl 9.30 ska jag o Linus ha gått utanför dörren, promenad
Kommer tillbaka o äter frukost, tar en kopp kaffe 
Innan lunch har jag sett över arbetsledar grejs , kollat på jobb, eventuellt sökt något och fixat sånt i hemmet som behöver fixas, ex städa, tvätta osv.
Lunch
Ut med Linus
Göra något, ofta blir det pyssel och varannan dag tränar jag, antingen pass eller ketlebells.
Middag
ca 17.00 är det kväll och fritid:)
Det är kanon och ha dessa riktmärken. Det kan låta självklart, men det är det inte, att vända på dygnet osv är otroligt lätt att tappa närvaron och glida in i en dimma av grubbel och elände. 
 
Nyligen läste jag en bok av Dahlai Lama, helt fantastisk för övrigt. Han skriver bland annat att vi uppfostras kofta i en illusion att lycka är något som kommer till oss i livet men pratar sällan om att vi faktiskt måste anstränga oss och att lycka är något man förrunas då man lever med disciplin och närvaro. De senaste åren är just det något jag börjat förstå. Man kan inte bara glida med och helt plötsligt upptäcka att fan jag är ju deprimerad, jag som borde vara lycklig. Nej man måste ta hand om sig själv och sina medmänniskor. sin kropp, sin själ och hjärta. Genom att leva efter viss disciplin , vad är bra för mig, vad mår jag bra av? För att i långa loppet kunna vara ett stöd för andra ochnlyssnar som sagt, rädda världen:)
Därför har jag mitt lilla dags schema:)
 
Idag på förmiddagen har jag shoppat i min egen garderob :) Det är något jag försöker göra ca engång i halvåret!
Drar ut allt ur garderoben, sätter på riktigt bra musik, gärna jätte högt, sjunger allt vad jag kan och går igenom plagg för plagg, passar detta, använder jag det?
 Om det passar och jag använder det får det komma in i garderoben igen och få en ny plats. Det som får hänga brukar jag försöka hänga upp i "outfits" så när man står där på morgonen med svullna ögon, magen som kurrar hunden vill ut och man själv vill skjuta sig för det är så tidigt så tar man en galge där överdelen hänger och kollar i lådan med byxor som passar till allt, så är det klart:). ( det är iallafall alltid den slutgiltiga visionen, den funkar ibland) men visioner det är fan god shit!!!
 
Det som inte används av olika anledningar delas upp i tre olika högar.
- jag är just nu inte in the Modo för detta plagg men vill ha kvar
-myrorna
- klädbytar dag.
 
när allt är klart känner jag mig alltid som den duktigaste och är sjukt nöjd och glad och ja det känns som att man varit och storshoppat för att: allt har fått en ny plats i garderoben, vilket innebär att den ser ny ut och det hänger massa snygga outfits på galgarna:)
och jag harbjudessutom sjungit i typ 3 timmar , det blir man glad av ( något man måste ta är att grannarna ibland tittar lite undrande på en de närmaste dagarn)
 
på slutet har jag dessutom hypat processen med att ha klädbytardagar. Det är galet kul. Bjud in massa tjejkompisar och deras utrensningar, bjud på fika. Alla går sedan hem glada efter sockershocken och med massa nya kläder plus att det som blir över lämnar jag till rödakorset, så då får man känna sig sådär riktigt sociotetsdams duktig oxå:)
 
Nej nu ska jag på iksu spa och köra ketlebells :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin