danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

Musikhjälpen

Publicerad 2012-12-12 00:00:47 i

Vi ser på musikhjälpen ikväll, jag och Linus. Inneboende är inte hemma och tomheten känns redan, bra o träna lite nu innan det blir dax:)

Buggträning ikväll och det dunkar i huvet , tryck, drag, tryck, drag , tryck,drag. Ja efter snart 5 år i de där buggskorna så har jag först nu förstått att man även måste " jobba på trycket" och inte bara draget.....

Förutom bugg utspelades ett sånt där härligt byråkratiskt skit dravel på klubben där man måste göra individuella val. Det vill säga hålla foxtrotkurs med någon som jag utvecklas i min foxtrot med och få en slant för det eller ställa sig under monopolklubbens getöga och bugga för dem och låta dem ha kontroll över var det hålls foxtrot kurser. Den inre rebellen får djävulshorn och vill skrika. Den vuxne ser alla delar i saken och individen blir bara ledsen att det ska finnas val och monopol.
Så nu ligger jag och Linus o ser på musikhjälpen och känner mig lite gladare i sinnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin