danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

De stora fåglarna sjunker genom snön

Publicerad 2012-12-11 15:15:12 i

Vi sitter uppe länge, pratar strunt blandat med deeptalk. Hon försöker plugga på sin tenta och jag ser en spännande film, vi äter båda fruktsallad som hon gjort till oss av sin frukt och en banan hon stulit av mig:) vi skrattar och babblar, klockan blir 1 innan vi tar oss i säng.

Kommer sakna min inneboende , hon flyttar på fredag.

Idag har hon gjort ett fågeltillhåll på min altan. Jag tyckte att hon kunde lägga maten på snön men då tittar hon på mig och säger " men de stora fåglarna sjunker genom snön" "ja just ja så är det " svara jag och intar första parkett. Sen sitter jag där vid köksfönstret och förundras, fick lära mig skillnaden på olika fåglar och rapporterar hela tiden" nu är det en, nu är det tre" osv. Hon skrattar och säger att där kommer jag sitta hela dagen:)

Efter frukosten , som var lite längre än vanligt lämnar jag fönstret och jobbar några timmar:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin