danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

Dax

Publicerad 2012-12-04 10:40:00 i Allmänt,

Då var det dax för fröken vid tangentbordet att göra ett försök på en såndärade blogg.... vad det nu är kan man aldrig veta i förväg, eller ens i efterhand, det är helt upp till betraktarens öga och sinnesstämning att avgöra. Från min sida så vill jag ju som sagt förändra världen och hmmm, det får jag väl börja stå för såhär vid 27 års ålder och singel...Det kan ju tänkas vara så att man är 27 år o singel för att ambitionen om att förändra den därade "världen" tagit sig i uttryck på sätt som inte varit allt för framgånfsrik för relations skapande. Det KAN vara så att fröken i fråga burit på en inre stress som ställt till det ganska ordentligt i diverse relationer.
Men som tur är så har hon nu förstått det hela, startat en blogg så nu kommer allllt att falla på plats...
 
Eller kanske inte
 
Pusslet kallat livet är ett intressant pussel...
Den upptäckten kräver dock att man går igenom nån jädrans livskris för att inse... = att man inte längre kan förändra världen med sina bara händer, misslyckas och slänga sig i armarna på någon som måste sopa upp en från golvet som en pöl...
 
Nej nu byggs det pussel,, he e kul! och ett rent helvete ibland.
 
Alla människor har väl hört att tonåren, det är den värsta tiden, alla hormoner de far och flänger runt bäst de vill. DET ÄR BESTÄMT EN MYT! Min fråga är istället: har ni någon hört att tiden mellan 25-30 är den värsta... För då ska man: Stå på egna ben, vara kreativ, snygg, vuxen men ändå ung,hetro , vara i en relation, skaffa barn, veta vad man vill jobba med och gärna ett bra jobb som man redan har och är bundis med chefen.
Nej jag kunde tänka det, den varningen vard et ingen som utfärdade....
Så vad är då värst, atta vara tonåring eller att vara 20-25 år.... GRUFF
Men ja e int bitter ;)
 
Arbetssituation
Just nu jobbar jag som arbetsledare inom personligassistans, något som jag tror är ca 10-20% arbetstid. Resterande tid timvikar jag som personligassistent och försöker komma på vad jag vill göra på resten av tiden.
 
Fritid
Mycket tid tillbringas på promenad med min själsfrände Linus. Han har 4 ben och har svans. Som sagt en själsfrände.
Jag o Linus har ett stort gemensamt intresse, nämligen handarbete, jag stickar och virkar och pysslar och har mig massor (i perioder), lyssnar ofta på ljudbok samtidigt. Linus roll i det hela är att ligga brevid på soffan och bli kliad på magen lite nu och då.
Yogar så mycket jag kan
Har nyligen skaffat kort på en träningsanlägning ocg börjat med ketle bells, något jag tycker är riktigt kul (iaf nu när jag bara gjort det i 1,5 vecka)
Tränar bugg 1 gång i veckan
Har kurser i foxtrott lite nu och då. (eller i själva verket så hjälper jag till med kurserna, min vän står för kunskapen och jag för engagemanget  Tihi ass we prinsesses says)
Bokcirkeln.. den är jag med i, vi träffas ca var 6:e vecka, så en del tid läggs på läsning
 
Oj.... kommer jag ha tid att jobba eller plugga när det blir dax...?? hmm. det får vi la se!
Häng med oss så får vi se vart pusselbitarna lägger sig och om den här med blogg kan vara nåt för oss. Mig som skriver och dig som läser... och Linus såklart, som tålmodigt kikar på matte då tangentbordet klickar :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin