danstant.blogg.se

En skånsk norrländska på sin färd genom det så kallade livet. Fyller dagarna med pyssel, grubbel,yoga,hund, dans, skratt och massor med mer. Har en naiv tro om att förändra världen och har nyligen bytt strategi "det stora börjar i det lilla".

2advent

Publicerad 2012-12-09 11:57:23 i Allmänt,

Så sitter man där
vid köksbordet med en stor kopp gott kaffe
ute snöar det stora flingor och den nysopade gången är vit igen
Linus ligger på golvet och kämpar febrilt med ett ben jag fyllt med oxfärs och fryst in, he lavs it!!
 
men inom är det ett enda stort vemod
igår slog jag in alla julklappar , ja alla är klara och prestationsfreak som man är har jag tillverkat alla årets klappar själv, det har även varit väldigt roligt.
Pappa ska få den roligaste.
En t-shirt med foto på Linus på magen och på ryggen står det "alla barnbarn är lika värda" Hoppas att han förstår humorn, själv har jag skrattat mycket åt det.
Men vemodet är ändå där, va fan julen, det är vemod, man ska byta pengar , det är nåt med det som jag absolut inte gillar. Att ge andra människor presenter och att få presenter det är nåt av det roligaste jag vet, men inte när det ska ske på beställning.huvva huvva
 
så jag tar en klunk kaffe, ser på "Så mycke bättre" och känner någon form av ovillkorlig delaktighet med de där människorna. De har oxå en önskan om att gå sin egen väg, skillnaden är väl bara att de vet vilken väg de vill gå.
 
Idag ska jag på julmarknad på gamlia, gymma och se film med min inneboende. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Follow on Bloglovin